onsdag 29 maj 2013

Planering

Jag känner att jag nog borde backa bandet lite. Att jag borde göra en ordentlig planering av min trädgård innan jag fixar och trixar här och där. Så det blir en helhet. Så jag vet var jag ska börja.

Hittade den här länken: Planera din trädgård - gör en plan över trädgården

Frågan är bara hur jag egentligen vill ha det. Den där drömträdgården kommer aldrig bli verklighet. Och det ska vara lättskött men ändå levande. Det får heller inte kosta för mycket. Många krav som ska tas hänsyn till. Det ska också vara barnvänligt. Gärna vackert dessutom.

En gammal trädgård med uppvuxna träd, fin gräsmatta, kuperat, lite berg, lite vildvuxet på sina håll, små oaser med sittplatser både här och där.... Det är nog drömmen. Men jag bor i fel slags hus och på fel plats för det. Måste utgå från här och nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar