onsdag 29 maj 2013

Inspiration

Det finns så många sidor på nätet och så många trädgårdstidningar att bläddra i för att få inspiration till den egna trädgården. Just nu letar jag tips på var jag bäst planterar de två syrenbuskar jag köpt. Än så länge står de kvar i sin kruka.

I det samhälle jag bor i finns många uppvuxna syrenhäckar i villaträdgårdarna. Just nu blommar de för fullt och det doftar ljuvligt och är så vackert. Jag vet egentligen inte varför jag gillar just syrener. Kanske väcker det barndomsminnen från skolavslutningar då vi alltid plockade syrener för att dekorera med.

Det finns många olika sorters syrener. Här visar Blomsterlandet sitt sortiment. Alla lika vackra! Fast vackrast är de lila känner jag.
Odlingstips kring syrener har jag hittat bland annat här: Trädgårdsväxter.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar